پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226423
امنيت و اقتدار کشور به دليل وجود رهبري است
تاریخ انتشار : 1395/07/03 11:52:09
نمایش : 929
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: در ايران امنيت وجود دارد که اين اقتدار مربوط به امام جامعه و رهبري است و اين ولايت بوده که به ما اقتدار بخشيده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سرلشکر محسن رضايي در «چهارمين همايش بين‌المللي علمي ولايت» که در تالار فجر اهواز برگزار شد، گفت: در مسئله غدير نمي‌خواهم از باب علمي وارد شوم بلکه از باب مصداق وارد مي‌شوم که اگر غدير جدي گرفته مي‌شد اکنون چه وضعي داشتيم.

 

وي افزود: امروز، آراي مختلفي در مورد عقب‌ماندگي جهان اسلام مطرح است؛ برخي مي‌گويند مشکل اين است که فناوري در جهان اسلام نيست، برخي نيز مي‌گويند مشکل، کمبود علم و دانش در جهان اسلام است اما من مي‌خواهم بگويم مشکل، فقدان رهبري و ولايت و امامت در جهان است.

 

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه جهان اسلام اتفاقاً همه‌چيز دارد و اگر هم نداشته باشد، مي‌تواند به‌سرعت به‌دست بياورد؛ ليکن رهبري ندارد، خاطرنشان کرد: مثال من، از جنگ و دفاع و اقتداري است که ايران به‌دست آورده است. ايران قبل از انقلاب، فشنگ سلاح سبکش را از خارج وارد مي‌کرد و شاهان ايران با دادن و ندادن فشنگ، امر و نهي مي‌شدند اما اکنون قدرت اول منطقه است و خود، تسليحات و مهمات توليد مي‌کند. موشک‌هاي ما بُرد 2000 کيلومتر را دقيق مي‌زند.

 

وي با بيان اينکه در ايران امنيت وجود دارد اما در کشورهاي اطراف ايران ناامني موج مي‌زند، تصريح کرد: اين اقتدار مربوط به امام جامعه و رهبري است و اين ولايت بوده که به ما اقتدار بخشيده است.

 

سرلشکر رضايي ادامه داد: از آيات شريف قرآن‌کريم نيز در مي‌يابيم که مسئله ولايت در جوامع اسلامي، اصل است؛ خدا، وليّ مؤمنين است و آن‌ها را از تاريکي به نور راهنمايي و نزديک مي‌کند. ولايت شيطان، انسان‌ها را از تاريکي به ظلمت مي‌برد.

 

وي تاکيد کرد: در جامعه اسلامي اگر ولايت، الهي نباشد، شيطاني است. از طرف ديگر ولايت فقط در زبان نيست، يکي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي ولايت ارتباط با مردم و اهميت‌دادن به انسان‌هاست. آن‌چنان‌که حضرت علي (ع) در نماز و در حال رکوع، انگشتر خود را به فقير مي‌بخشد.

 

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام اضافه کرد: اگر با ولايت الهي باشيم موفق مي‌شويم و اگر با ولايت شيطان باشيم ناکام مي‌مانيم، خدا اين ولايت را جبهه خودش مي‌داند و کمک مي‌کند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html